Haber

Eğitim Sen Genel Başkanı Nejla Kurul: Anayasa Mahkemesi, Ömk ile İlgili Karar Sürecini Hızlandırmalı, En Azından 19 Kasım’da Yapılması Planlanan…

15 eğitim sendikası, Öğretmenlik Meslek Kanunu’na (ÖMK) yönelik itirazlarını içeren dilekçeyi Anayasa Mahkemesi’ne verdi. Eğitim Sen Genel Lideri Nejla Heyet, “Dilekçede, ÖMK’nın kapsamlı ve bütünsel bir nitelik taşımadığı; özel sektör öğretmenlerini, ücretli öğretmenleri, sözleşmeli öğretmenleri ve yüz binlerce ataması yapılmayan öğretmeni ve engelli öğretmenleri görmediği ifade edilmiştir. Anayasa Mahkemesi, ÖMK ile ilgili karar sürecini hızlandırmalı, en azından 19 Kasım’da yapılması planlanan sınavın yürütmesini ivedilikle durdurmalıdır” dedi.

Anayasa Mahkemesi, geçen hafta, ÖMK hakkında CHP’nin açtığı iptal davasını esastan görüşme kararı aldı. Anayasa Mahkemesi, dava kapsamında, Milli Eğitim Bakanlığı ve en fazla üyeye sahip üç eğitim sendikasının söz konusu kanunla ilgili görüşlerinin alınmasına karar verdi. 15 eğitim sendikası, ÖMK’ya itirazlarını içeren kapsamlı bir dilekçeyi dün Anayasa Mahkemesi’ne sundu.

Eğitim Sen Genel Başkanı Prof. Dr. Nejla Kurul, sendikanın genel merkezinde bugün düzenlediği basın toplantısında, ÖMK’nın geri çekilmesi ve yeni bir meslek kanunu hazırlanması için Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer’den 15 eğitim sendikası olarak randevu istediklerini, ancak taleplerine yanıt dahi verilmediğini söyledi.

Kurul, “Milli Eğitim Bakanı’nın eğitim işçilerinin temsilcilerine randevu vermemesi, yalnızca bizlere yönelik değil, ÖMK ile ilgili tenkit ve dertleri olan yüz binlerce eğitim işçisine de yönelik büyük bir saygısızlıktır” dedi. Kurul, şöyle konuştu:

“ÖMK’nin iptalini isteyen 15 eğitim sendikasının MYK üyeleri, dün Anayasa Mahkemesi Genel Sekreteri Murat Şen ile bir görüşme gerçekleştirmiştir. Yapılan görüşmede, 15 eğitim sendikasının birlikte hazırladığı ve ÖMK ile kariyer basamakları sınavına itirazımızı belirten 32 sayfalık dilekçe AYM’ye sunulmuştur. Dilekçede, kanun yapma tekniğine ters olarak hazırlanan yasanın, eğitim işçilerinin özlük, ekonomik ve toplumsal hiçbir problemine tahlil üretmediği belirtilmiştir. Kamu faydasına karşıt olan, telafisi mümkün olmayacak sonuçlara yol açacak ÖMK’nın, 19 Kasım’da yapılacak olan Meslek Basamakları İmtihanı dahil olmak üzere yürürlüğünün, iptal davası sonuçlanana dek durdurulması talep edilmiştir.

Ortak dilekçenin değerli bir kısmını öğretmenlik mesleğinin niteliği oluşturmuştur. Maddede öğretmenliğin üç tarafı olan genel kültür, özel alan bilgisi ve öğretme-öğrenme yeterlikleri olmasına rağmen meslek basamakları ve imtihan sistemi, öğretmenliğin yalnızca bir tarafına epeyce yetersiz biçimde odaklanmıştır. Böylelikle öğretmenlik mesleğine yönelik Ulusal Eğitim Bakanlığı’nın kavrayışındaki sorun ortaya konulmuştur. Dilekçede, ÖMK’nın kapsamlı ve bütünsel bir nitelik taşımadığı; kanunun idari, teknik, yardımcı işçi olarak eğitime dayanak veren işçileri, özel dal öğretmenlerini, fiyatlı öğretmenleri, kontratlı öğretmenleri ve öğretmen yetiştirme bağlamında yüz binlerce ataması yapılmayan öğretmeni ve engelli öğretmenleri görmediği tabir edilmiştir. Yasanın bu taraflarıyla gerçek bir meslek kanunu niteliği taşımadığı ortaya konulmuştur. Anayasa Mahkemesi, Anayasa’ya aykırı düzenlemeler içeren ÖMK ile ilgili karar sürecini hızlandırmalı, en azından 19 Kasım’da yapılması planlanan imtihanın yürütmesini acilen durdurmalıdır.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu